Přehnali jsme to na tréninku

Ať už se sportu věnujete pouze rekreačně nebo závodně, problémy se svalstvem mohou nastat v obou ze dvou výše zmíněných případů. Je to stejně nepříjemné a dostáváme se z toho minimálně den. Jak dále postupovat při natažení či namožení svalů? A jak postupovat v případě, kdy je zranění vážnější a potřebujeme část těla zatejpovat tejpovací páskou?
běžecký pás

Koňská mast a francovka

Nejosvědčenější masti, které pomohou zpočátku svaly uvolnit a posléze v nich začít rozpouštět kyselinu mléčnou, která se nám v nich usadila. Tato kyselina způsobuje právě onu bolest a ztuhlost svalů. Mast musíme vždy pořádně vmasírovat. A pamatujte, že v tomto případě je méně více!

Masážní podložky

Podložky, které uvolní zatuhlost krční páteře, se dají dnes koupit v každých zdravotnických či rehabilitačních potřebách. Podložky jsou většinou vybaveny plastovými výstupky, na které naše záda položíme. Ve chvíli, kdy přejde mírná počáteční bolest, která je způsobena tlakem těla na výstupky, se uvolnění svalů děje stejným procesem. Také se rozpouští kyselina mléčná a svaly se postupně uvolňují.
mladá boxerka

Horká sprcha

Pokud vás bolí celé tělo, před všemi masážemi vždy vlezte do horké vody. Horká voda rozproudí krev ve vašem těle a masáže budou proto o něco účinnější. Už ve sprše či vaně můžete svaly na nohou, trapézy nebo krční páteř promasírovat pod proudem tekoucí horké vody.

Tejpování

Způsob, jakým zafixujete natažené svalstvo. Využívá se spíše při vážnějších úrazech způsobených na sportovních trénincích, závodech nebo při rekreačním sportu. Rozhodně však nedoporučujeme tejpovat své končetiny v případě, pokud nemáte s touto činností zkušenosti. Vždy poproste odborníka či fyzioterapeuta nebo minimálně člověka, který má na tejpování kurz. Můžete si jinak (jak se říká) ,,zadělat“ na pořádný zdravotní problém.

Přehnali jsme to na tréninku
4.2 (84%)5